همه ما می دونیم که ورزش اول صبحی خیلی خوبه. هم می تونه آدمو سرحال کنه و هم برای تناسب اندام خوبه. اما خوب بنا به دلایلی (کمبود وقت، نداشتن فضا و یا توجیه!) معمولا خیلی کم این کار رو می کنیم. اما من یه پیشنهاد دارم. اگه اول صبحی سوار اتوبوسهای شلوغ شهرهای بزرگ (مثل تبریز) بشین، یه توفیق اجباری می شه و دیگه اونوقت لازم نیست وقت گرانبهاتون رو صرف ورزش صبحگاهی کنین! من خودمم فکر نمی کردم که این اتوبوسها انقدر کارایی داشته باشه ولی یکی دو روز مجبور شدم به این شیوه ورزش کنم!
مزایای اتوبوسهای تریدمیلی به شرح زیر می باشد:
1. هنگام گرفتن میله های اتوبوس، این میله ها حالت بارفیکسی به خود گرفته و باعث تقویت عضلات شانه می شود.
2. از آنجا که حفظ تعادل در این اتوبوسها نیروی زیادی را می طلبد، هنگام ترمزهای شدید و در حرکات مارپیچی عضلات سه سر و چهار سر پا کاملا تقویت می شود.
3. هنگام سوار و پیاده شدن از بین خیل عظیم ورزشکاران، نیروی زیادی به ستون فقرات وارد می شود که این خود راهی برای نرمش ستون فقرات محسوب می شود.
4. برای اینکه بینی شما با سر هموطنان ورزشکار در تماس نباشد، مجبورید گردن خود را دائمابه اینطرف و آنطرف بچرخانید و عضلات گردن را نیز تقویت کنید.
5. این حرکات کاملا خواب را می پراند و با خیال راحت می توانید در محل کار ویا دانشگاه و سایر مکانهای عمومی حاضر شوید.
البته شاید این اتوبوسها مزایای دیگری هم داشته باشند که دوستان صاحبنظر اگر بنده را کمک کنند مرا قرین لطف خویش قرار داده اند!

همین امروز می توانید امتحان کنید!