تبلیغات در دنیای امروز یک صنعت جا افتاده است که شرکتهای معتبر برای تبلیغ کالاها و خدمات خود هزینه زیادی هم خرج میکنند. یکی از شگردهای تبلیغاتی این است که با هر ترفندی که شده مردم را به سوی خود جلب کنند که امروزه برانگیختن حس کنجکاوی مردم یکی از این عوامل است.
گذشته از این مقدمه امروز می‌خواهم راجع به تبلیغات در مترو بنویسم. حتمن اطلاع دارید که متروی پایتخت یکی از شلوغ ترین مکان‌های کشور است که از تابلوهای در و دیوار ایستگاهها و داخل مترو گرفته تا دستگیره‌های داخل قطار و تلوزیونهای ال سی دی نصب شده در داخل قطار و ایستگاهها همه وهمه به کار تبلیغات مشغولند و به ادعای شرکت متولی تبلیغات مترو "بهترین" محل برای تبلیغات است. یک روش جدید در تبلیغات مترو که در حدفاصل ایستگاه حقانی تا شهید بهشتی به کار گرفته شده استفاده از تصاویر متحرک است. بچه که بودیم خیلی از این کارا می‌کردیم که گوشه دفترمون یک سری تصاویری می‌کشیدیم که این تصویرها با سریع ورق زدن دفتر به تصاویر متحرک تبدیل می‌شد. در مترو هم از حرکت سریع قطار استفاده شده تا تصاویر متوالی نصب شده بر روی دیوار به تصاویر متحرک و جذابی تبدیل شود. و به نظر من این یعنی استفاده از ذهن خلاق در صنعت تبلیغات که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.
داشتن ذهن خلاق نه فقط در امر تبلیغات بلکه در تمام حرفه‌ها و مشاغل یکی از اصلی‌ترین مبانی پیشرفت در کسب و کار است. بیایید به جای پیروی بی چون و چرا، ذهن خلاق خود را پرورش دهیم.